7 January 2015

Gempar! Bekas Bendahari Umno Kantoi Menipu Jutaan Dolar Amerika !!



Bekas Bendahari UMNO Dato Azim memaksa Pengarah Urusan Doxport untuk dana.

Saksi Riaz Ramzan, salah seorang daripada 60 pelabur British dalam kes "Penipuan dan Pengubahan Wang Haram" terhadap Pengarah Urusan  Doxport Technologies Sdn. Bhd, iaitu Sivalingam Thechinamoorthy dan Gurmeet Khauur telah menyatakan bahawa "Dato Azim memaksa dan memberi tekanan kepada beliau untuk dana" daripada pelaburan.

Beliau juga menyatakan bahawa Doxport dibekalkan "Fake invoice for Telecom Switches" yang bernilai $2.040.000 USD.

Encik Ramzan menyatakan bahawa Doxport juga membekalkan pelabur British dengan invois untuk syarikat Singtel berjumlah $5,000,000 USD yang juga kemudiannya disahkan sebagai "PALSU".

Beliau juga telah bertemu dengan Perdana Menteri Dato' Seri Najib Razak, Tun Mahathir, Mukhriz Mahathir dan juga Pengerusi Doxport, Dato Azim Zabidi untuk menyelesaikan keadaan, tetapi gagal.

 Encik Ramzan lagi menyatakan bahawa selepas pertemuan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib, beliau dan beberapa pelabur telah secara peribadi bertemu dengan bekas Bendahari UMNO Dato Azim Zabidi dalam Dewan Pertuanan di bawah bimbingan Tuhan Ahmed, di mana pelabur dimaklumkan Azim penipuan yang dikatakan ''.

Azim dinyatakan kepada Encik Ramzan dan Tuhan Ahmed bahawa beliau akan menyiasat dakwaan yang 'penipuan'. Dato Azim kemudian melawat Suruhanjaya Tinggi British di KL mendakwa tidak ada 'penipuan'. Pelabur British hanya menerima USD $ 15,000 daripada pelaburan mereka lebih daripada USD $ 2 juta.

Tanpa diduga, prosiding mahkamah jenayah kini diteruskan pada 19-23 Januari 2015 di Mahkamah Sesyen PJ di mana Encik Ramzan sekali lagi akan muncul untuk memberikan keterangan lanjut.


Source -  http://www.britishvictimsofinvestinginmalaysia.org.uk/

0 comments:

Post a Comment